mandag 11. november 2019

Fra naturlig til unaturlig

"Fra naturlig til unaturlig" er en utstilling av fotografier, der samtlige er naturbilder redigert i GIMP.
Det er kun fargene i bildene som er endret, og i stedet for å "forskjønne" bildene med sterkere og klarere farger, eller dusere og mer romantiske, har jeg valgt å gjøre fargene feil og unaturlig.
De samme fargenyansene er brukt i alle bildene, dog ikke alle fargenyansene i hvert bilde.


#1

#2

#3

#4

#5

#6

#7

#8

#9

#10
Utgangspunktet for bildene var en blanding av to oppgaver jeg har jobbet med tidligere. Disse to kan du se, og lese mer om HER 

5 kommentarer:

  1. Synes bildene har en spennende form med de nye fargene. De passer fint sammen og gir et veldig godt samlet uttrykk. Brukte du bare bilder fra AP2? Jeg har gjort samme oppgave og tolket oppgaven slik at jeg måtte ha bilder både fra AP1 og AP2. Synes ikke mine bilder hang like godt sammen som dine da mine bilder fra de to arbeidsperiodene var veldig forskjellige.

    SvarSlett
  2. Godt jobba Ingrid!! Jeg liker særlig godt nummer 3 og nummer 5. Nummer 10 er også spennende. Det ser litt ut som skyggen til en person som svever😊

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fine kommentarer begge to! :)
    Ja, Harald, jeg har plukket ut ti bilder fra bildeserien i AP2. Jeg har brukt bilder fra AP2 og deler av oppgavetekst fra AP1 - altså gjort noe nytt. Er den litt tynn...?
    Jeg har bare ett bilde fra AP1 (en penn som ligger på et bord), så det var ikke logisk å bruke det ene + ni naturbilder, syns jeg. Jeg håper begge variantene (din og min) er innafor :)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Kule bilder med et tydelig kunstnerisk uttrykk. Redigeringsmessig kunne du kanskje utfordret deg litt mer med større spenn av teknikker, men du har fått en desto mer helhetlig utstilling.
    Når det gjelder tolkning av oppgaven tenker jeg at det finnes gode argumenter for at både Harald og du, Ingrid, er innafor :)

    SvarSlett

Fra naturlig til unaturlig

"Fra naturlig til unaturlig" er en utstilling av fotografier, der samtlige er naturbilder redigert i GIMP. Det er kun fargene i...